Úřad vlády na sítích: Tradičně kvalitní komunikace, TikTok "umřel"

Od jmenování vlády premiéra Petra Fialy dnes uběhl přesně půl rok. Nové složení vlády přineslo částečnou obměnu pracovníků Odboru komunikace Úřadu vlády. Ti se zároveň chopili správy sociálních sítí, kterých úřad spravuje v současné době čtyři. 

Odbor komunikace v současné době vede Václav Smolka, který je sám aktivní na Twitteru. Například jím publikovaný snímek premiéra Petra Fialy získal přes 16 tisíc lajků, aktivní je i v politických debatách na této sociální síti. Mimochodem, účet si zde Václav Smolka založil už před 13 lety.

Twitter - nejsilnější síť
Úřadu vlády se tradičně nejvíce daří na Twitteru, kde má přes 155 tisíc sledujících. Je zde velmi aktivní, počet tweetů včetně retweetů se pohybuje okolo 10 příspěvků denně. Účet se vyplatí sledovat například proto, že retweetuje to nejdůležitější ze všech ministertev a z účtů členů vlády. Vlastní tweety jsou většinou dvojího druhu - odkazy na rozhodnutí vlády a fotografie, kteér jsou mimochodem velmi kvalitní. Účet @strakovka takřka ze zásady cizí příspěvky nekomentuje, ale mnohé lajkuje. 

Instagram - mírná změna v grafice
Na Instagramu je @strakovka stále spíše nováček a přiznejme si, na Instagram si Češi zatím příliš nenavykli chodit pro informace z politiky, ale přesto se úřad blíží deseti tisícům odběratelů. Úřad mírně změnil podobu příspěvků ve feedu i ve stories. Grafika je čistější a modernější, na druhou stranu se podařilo feed udržet jednotný a grafickým stylem navazuje na příspěvky z období předchozí vlády. Správce zde reaguje na některé komentáře lajkování, což je určitě správné. Účet má příjemně zpracovaný archiv stories. 

Facebook - zde to úřad nemá snadné
Na Facebooku Úřad vlády zprostředkovává víceméně stejné informace, jako na Twitteru, ale s odlišným výsledkem. Sociální síť Facebook v případě Úřadu vlády potvrzuje, že co se týká politického přesvědčení jeho českých uživatelů, je odlišný od Twitteru i Instagramu. Dle dat společnosti NapoleonCat, která nám poskytla údaje o reakcích (formou emotikonů) na příspěvky Úřadu vlády za poslední 2 měsíce, je patrná určitá odlišnost od ostatních sociálních sítí. Úřad u příspěvků nechává diskuzi plynout, nezasahuje do ní, je nicméně možné, že v souvislosti s válkou na Ukrajině maže xenofobní příspěvky. O tom ale údaje nemáme. Účet na Facebooku má necelých 25 tisíc sledujících a na rozdíl od ostatních sítí nepoužívá zkratku @strakovka, ale @uradvlady. Účtu na Facebooku bychom doporučili nový úvodní obrázek, současný působí nevýrazně. 

LinkedIn - pracovní nabídky
Na této sociální síti úřad publikuje pracovní nabídky. Kdo by zde rád pracoval, ať neopomene dát "follow". 

TikTok - dočká se oživení?
O vstupu Úřadu vlády jsme psali zde. Média sice skutečnost ohledně výdajů za správu TikToku mírně dezinterpretovala, pravdou ale je, že angažmá influencerů nebylo veřejností přijato příliš pozitivně. V současné době je účet dohledatelný pod zkratkou @strakovka, nový obsah na něm ale nevzniká. Přesto by nebylo od věci uvažovat minimálně o osvětě v současné geopolitické situaci. Není totiž tajemstvím, že i někteří čeští influenceři se podílí na šíření dezinformací o rusko-ukrajinském konfliktu a velká část českých teenagerů sleduje výhradně TikTok, Instagram, YouTube a Twitch. Možností, jak se dostat k obsahu kupříkladu Úřadu vlády, tak není mnoho.