Úřad vlády na TikToku za půl milionu? Pravda je jinde

Českým mediálním prostorem se šíří zajímavá zpráva. Úřad vlády, který je na sociálních sítích dlouhodobě velmi aktivní a úspěšný co do pošlu followerů, založil vlastní účet na síti TikTok. Svým způsobem tak prolomil určité tabu, protože české úřady - na rozdíl například od těch německých či rakouských - zatím se vstupem na tuto mírně kontroverzní platformu zatím doposud váhaly. 

Vstup účtu @strakovka na TikTok provází kritika ze strany některých politiků a médií. Kritizováno je to, že za nový účet na TikToku "vláda zaplatila půl milionu korun". 

Půl milionu za TikTok? To nelze tvrdit
Není to však zcela přesné tvrzení. Objednávku na služby společnosti Medialer, s.r.o. lze dohledat v registru smluv. Uvádí se v ní, že předmětem objednávky jsou tři služby. Nákup reklmamního prostoru na YouTube, Instagramu a inkriminovaném TikToku. U každé ze sociálních sítí je přesně rozepsán přehled reklamních formátů. Obsah reklám sdělen není, ale není tak složité jej následně dohledat na daných sociálních sítích. 

Co je tedy na výroku poslance Michálka nepřesné? Tvrzení, že TikTok úřadu vlády stál půl milionu korun. Lze totiž předpokládat, že největší objem peněz poputuje na YouTube a Instagram. TikTok většinou zatím v rámci reklamních kampaní plní spíše doplňkový prvek. 

První příspěvek Úřadu vlády je zpracován profesionálně a ukazuje zákulisí Strakovy akademie pohledem dvou influencerů. Naakolik je to šťastný způsob propagace, se teprve ukáže. 

FB příspěvěk Jakuba Michálka

Objednávka Úřadu vlády