Zlatý lajk 2021: TOP 10 Instagramů velkých měst! Bodovala Kadaň, Praha a Olomouc

Přinášíme výsledky soutěže Zlatý lajk roku 2021! V dlouhodobém hodnocení jsme se zaměřili na kvalitu Instagram účtů českých měst s více jak 10 tisíci obyvateli. Výsledek bude pro mnohé překvapující, ale nejvíce bodů podle našich transparentních kritérií získalo město, které v žebříčku největších měst podle počtu obyvatel zaujímá až 70. místo. Účet města Kadaň spravovaný místním informačním centrem je opravdu velmi profesionální. Druhé místo obsadila Praha a bronz míří do Olomouce. 
 

1. místo: Město Kadaň

@discover_kadan, 50 bodů

Zcela unikátní přístup ke spravování svého Instagramu aplikuje město Kadaň, konkrétně jeho Turistické informační centrum. Sedmdesáté nejlidnatější české město pracuje s podrobně zpracovanou vizuální identitou, kterou používá nejen na sociálních sítích, ale například i v rámci městského mobiliáře. 

Účet @discover_kadan je všech směrech maximálně profesionální a takřka "ukázkový". Používá jednoduché, výrazně a elegantní logo na modrém podkladu, který je součástí vizuální identity Kadaně. Tento styl je zároveň použit i pro ikonky archivu stories - jsou navíc originální a zábavné. Samotné "stories" jsou taktéž na poměry městských instagramů málokdy vídanou záležitostí - nejsou tvořené ve vestavěném editoru, ale profesionálně zpracované opět do nejmenšího detailu. Netrpí ale ani jejich frekvence - částečně je ve stories věnován prostor sdílení cizích příspěvků, ale také několika pravidelným tematickým rubrikám. M2sto například publikuje svá vlastní "memes" zaměřená především na mladší publikum, ale i vážnější témata v podobě varování před uzavírkami, plánovaného rozvoje, podpoře místních podniků či lákání turistů. To vše zasazené do graficky originálního zpracování v typicky modrém provedení. 

Při pohledu na grid je opět vidět velmi cílená snaha o jednotnost, nerozbíjet vzhled textem, grafikami či kolážemi, naopak přísně vybírat jen ty nejlepší fotografie. Snímky jsou evidentně focené zrcadlovkou, což vždy vynikne nad snímky z mobilu. Kvalita kadaňských příspěvků je patrná od počátku založení účtu v roce 2015, ale teprve v posledním roce byly dovedeny k opravdu té nejvyšší úrovni. 

Co bychom zlepšili? Snad pouze interakci s followery. Pozitivní komentáře dostávají od admina "lajk", ale i u příspěvků, které v popisku vyzývají k psaní komentářů, není na komentáře odpovídáno. Přitom se stejnou kreativitou jako k tvorbě obsahu by se dalo přistupovat i k reakcím. 

Profil @discover_kadan je na velmi vysoké úrovni po všech směrech a odměnou mu je i zcela nadprůměrný počet sledujících, který je v poměru k počtu obyvatelům města jedním z nejvyšších v celé zemi. Tento účet od nás jako vůbec první v této soutěži dostal plný počet bodů. 

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
10
10
5
3
5
3
3

2. místo: Hlavní město Praha

@cityofprague, 49 bodů

Účet @cityofprague je nejsledovanějším českým "městským" Instagramem. Sleduje ho více jak 50 tisíc followerů z celého světa. Jeho hlavním úkolem je lákat do metropole turisty, ale inspiraci k návštěvám zajímavých míst zde čerpají i sami Pražané. 

Kromě nejvyššího počtu sledujících se může účet pochlubit patrně nejkrásnějším feedem. Skladba zveřejněných fotografií je neuvěřitelně působivá. Zveřejňovány jsou opravdu mimořádně kreativní a nápadité fotky, které díky citlivé úpravě vypadají, jako by je fotil a upravoval jeden a ten samý autor - což tak ovšem není, proto zde dostávají i řadoví uživatelé se svými snímky metropole. 

Pohled na grid nás jen utvrzuje v tom, že skutečně nejlepší cesta, jak spravovat Instagram, je přísně se držet pravidla: co příspěvek, to fotka vyladěná k dokonalosti. Do feedu nepatří infografiky, bannery, reklamy, ale opravdu pouze fotografie. Dá se přitom všemožně experimentovat s kompozicí, můžeme zobrazovat architektonické krásy, reportážní momentky, snímky z dronu, zvířata, zkrátka cokoli - fotka ale musí mít nápad a příjemnou atmosféru.

Čeho si dále na účtu všímáme? Archiv stories má skvěle zpracované ikonky, za to patří administrátorům též velká pochvala. Obecně ale práce se stories není příliš častá jako u jiných velkých měst. Naopak velmi aktivní je práce se všemi ostatními formáty - Reels, IGTV a Průvodci. 

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
10
9
5
3
5
3
3

3. místo: Statutární město Olomouc

@olomouc_tourism, 48 bodů

Olomouc je město s velmi dlouhou historií, a to samé platí i o jeho instagramovém účtu. Čas rychle letí - zatímco pro mnohé je Instagram stále ještě novinkou, olomoucký insatragramový účet v říjnu příštího roku oslaví desáté narozeniny. Opravdu obdivuhodné ale je především to, že od počátku založení tohoto účtu - byť tehdy ještě pod jiným jménem - si Olomouc drží jednotný styl obsahu. Když v rámci hodnocení Instagramových účtů někoho kritizujeme za "nejednotný feed", je to právě snaha inspirovat administrátory k tvorbě gridu jako je právě ten olomoucký. Kdo chce mít představu o vyladěném příjemně působícím gridu, stačí si prohlédnout účet @olomouc_tourism. A je až neuvěřitelné, že město již v roce 2012 snímalo tuto síť jako platformu pro publikování jednotlivých snímků, které spojuje jednotná úprava. 

Účet nově pojmenovaný tak, že již v názvu odkazuje na své turistické zaměření, publikuje obsah zaměřený na architekturu, skryté detaily a kulturní dění. Z popisků příspěvků se případný turista nedozví příliš faktů - zpravidla jde jen o velmi stručný popisek, byť příjemně doplněný emotikony. Na Instagramu chce jen málokterý uživatel číst encyklopedická hesla, možná by ale neškodil přece jen trochu rozšířenější popisek. Interakce s komentáři je příkladná. 

Dle našeho estetického cítění je profilový obrázek přeně takový, jak je pro Instagram vhodné a ideální. Ikonka je dobře rozpoznatelná i v podobě "miniatury" například ve feedu či u komentáře. Je dobře, že město nepoužilo jako profilový obrázek celé své logo, neboť by zcela zaniklo. 

Zcela originální je práce se stories. Doposud žádné jiné české město nemá tak obsáhlý archiv stories. Obyvkle lamentujeme, když není archiv opatřen graficky zpracovanými ikonkami, zde je ale situace jiná v tom, že jsou jednotlivé výběry zaměřené na jednotlivé tipy na výlet či návštěvu. Opravdu spektakulární je i samotné zpracování stories - opět velmi na úrovni. Vždy rádi vidíme, když správci upustí od vestavěného editoru a zpracují stories na míru s nějakým nápadem a vlastním typickým grafikcým prvkem - zde "rukou" kreslený rámeček. Jednoduchý nápad, ale funguje skvěle. Jedinou poznámku máme k trochu zvláštnímu řazení archivu stories - na začátku by měly být ty, které představují centurm města a to nejdůležitější, co každý turista hledá. Bohužel se ale s řazením archivu skutečně pracuje těžko - běžnou cestou pořadí upravit nelze, je nutné Instagram "ošálit" přidáním některého ze stories a následným odstraněním, čímž se celý výběr posune na pozici zcela vlevo. Ale to už je detail. 

Olomoucký Instagram patří k nejlepším v zemi a je jedním z těch, které udávají trendy. 

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
2
3
10
10
5
3
5
2
3

4. místo: Město Kutná Hora

@visitkutnahora, 47 bodů

Město Kutná Hora nějakou dobu hledalo tu správnou cestu k Instagramu a našlo jí v září roku 2020. Do té doby svůj turisticky zaměřený účet @visitkutnahora sice spravovalo obstojně, ale zdaleka ne na tak elitní úrovni jako nyní. V čem tkví tajemství úspěchu?

Doposud jsme se nesetkali s tak pozitivně působícím profilem jako tím kutnohorským. Může za to jednoduchý "trik". Správci Dokonale sladili všechny statické grafické prvky - profilový obrázek vycházející z loga města doplňují na míru šité ikonky archivu stories, a to vše v lehkých pastelových barvách příjemných odstínů. Graficky čisté, jednoduché a velmi elegantní. 

Co se týká obsahu archivu stories, je pojat originálně. Jednotlivé výběry jsou zaměřeny na roční období. U turisticky zaměřeného účtu bychom možná očkávali minimálně jeden či dva výběry zaměřené na známá místa či architekturu, ale tento obsah je zastoupen alespoň v archivu příspěvků.

Stories jsou publikována často, většinou jsou sdíleny příspěvky ostatních uživatelů. Stories bývají tvořena v základním editoru, tedy nedisponují individualizovanou grafickou úpravou a zrovna v tomto ohledu je možné se inspirovat u ostatních - olomouckého, libereckého či kadaňského Instagramu. 

Posty navazují na stories v tom, že taktéž působí pozitivně, elegantně (tedy od zmiňovaného září roku 2020, ovšem bodové hodnocení se vztahuje na obsah publikovaný během posledního roku). Platí to i o obsahu ze zimního období, což je ojedinělé. Skvělá práce se světlem a kompozicí. Zábavné popisky a reakce na komentáře. 

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
9
9
5
3
4
3
3

5. místo: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC

@visitliberec, 47 bodů

Od pátého největšího města v zemi jsme očekávali již opravdu profesionální přístup ke spravování sociální sítě. A zklamání se nedostavilo. Liberec pojmenoval svůj účet na Instagramu @visitliberec, ale nejedná se o typicky turisticky orientovaný projekt. Obsah láká k objevování města i místní obyvatele, protože ukazuje zajímavé detaily a vtahuje uživatele do dění kvízy a hrami. 

Profilový obrázek je zvolen skvěle. Kvalitní minimalistický design využívá skvělého loga a díky tomu, že nebyl použit celý název "Liberec", ale pouze počáteční písmeno, je profilový obrázek čitelný i v komentářích a ve feedu. Bohužel, což nás mrzí ze všeho nejvíce, není ikonkami obohacen archiv stories, který by s nimi vypadal mnohem lépe.

Grid působí jako celek velice vzhledně, a i přesto, že velká část obsahu je přejímána, daří se držet jednotnou úpravu a styl. Za poslední rok nebyl zveřejněn jediný fádní či "obyčejný" snímek - vše, co Liberec publikuje, prochází důkladným výběrem a na výsledku je to znát. Přesto máme drobnou výhradu k počtu zveřejňovaných příspěvků, kterých by mohlo být více - necelých 40 fotek ročně opravdu není na tak velké město mnoho. 

Vynikající je práce se stories, do kterých město promítá svůj grafický styl. To je málo vídané. Navíc po grafické stránce je opět vše velmi decentně a působivě zpracované. Málokteré město si dává tolik záležet na svých stories, většina je tvoří ve vestavěném editoru. Další bonus je, že jsou stories kreativní, zábavná či vtipná. 

Popisky příspěvků jsou též velmi kvalitně zpracované, byť jsou pouze v angličtině. Český turista tedy trochu ostrouhá, ale faktem je, že většina uživatelů Instagramu angličtinou vládne - a pakliže to pomůže přílivu turistů ze zahraničí, proč ne! 

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
10
9
4
3
4
3
3

6. místo: Město Třebíč

@mestotrebic, 46 bodů

Třebíčský Instagram patří mezi nejlépe spravované městské účty. Velmi dovedně kombinuje prezentaci města jako turistického cíle, zejména příjemným archivem fotografií, a zároveň účet dobře slouží i místním obyvatelům. Ti jsou zapojováni do různých anket a originálních nápadů. 

V čem tedy účet vyniká a co by se případně dalo zlepšit? Profilový obrázek je tvořen logem, což mu velice svědčí. Jeho pastelový odstín se pro moderní použití velmi hodí, působí graficky čistě a příjemně. Ve zmenšené verzi (profilový obrázek se u komentářů a ve feedu příspěvků zobrazuje zmenšený) se nápis Třebíč téměř nedá přečíst, což je důvod, proč některé instituce používají jako profilový obrázek jen zcela jednoduchý symbol - zde by to byly "tři puntíky", jako je tomu na některých místech třebíčských webových stránek. Bylo by to designově ještě čistější řešení, ale je pochopitelné, že by to odporovalo schválenému grafickému manuálu pro použití loga. 

Skvělé a bohužel stále málo vídané je zpracování ikonek v archivu stories. Zde si ale větší grafickou přísnost a sjednocenost představit umíme. Že se i takový detail vyplatí řešit, je vidět například na profilu Kutné Hory. 

Stories jsou zpracovávána v základním grafickém editoru a to poměrně nejednotně, nicméně informační hodnota sdělení je vysoká. Archiv stories je velmi obsáhlý a logicky řazený. Stories jsou kreativní a vtahují uživatele do dění. 

Archiv příspěvků by bylo patrně vhodné očistit od příspěvků, které obsahují grafiky či koláže, neboť ke zbytku obsahu příliš nesedí. Také úprava fotografií není vždy zcela jednotná, což způsobeno tím, že je přejímán i obsah od uživatelů. Rozdíly ale nejsou příliš rušivé, a grid stále působí velmi půvabně.

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
9
8
5
3
4
3
3

7. místo: Město Příbram

@poznejpribram, 46 bodů

Velmi originální projekt @poznejpribram se vymyká běžným instagramovým účtům měst a obcí. Vytvořil zcela nový koncept poznávání města prostřednictvím sociální sítě. 

Účet vybízí followery k tomu, aby objevovali Příbram prostřednictvím známých osobností. Věnován je tomu i archiv stories, u nichž každý z výběrů reprezentuje jednu osobnost a místa s ní spojená. Co je ale nejzajímavější, je opravdu dokonalá práce s úpravou fotografií ve stories i v klasickém příspěvku. Veškerý obsah je stylizován absolutně jednotně a v identickém stylu. Díky tomu celý profil působí kompaktně a takřka uměleckým dojmem. 

Jak jsme již uvedli, považujeme tento účet za velmi ojedinělý a v ČR bychom na městské úrovni těžko hledali podobně vydařenou obdobu. Na druhou stranu si dovolíme poznámku, že koncept obsahu zaměřeného na spojitosti se známými rodáky dobře funguje ve stories, ale běžné příspěvky by mohly tento koncept občas opustit a publikovat i posty zaměřené například na architekturu či přírodu v okolí Příbrami - ostatně, míra engagementu u příspěvků dokládá, že profilu by mírný odklon od přísně dodržované strategie neškodil.

Profil Poznej Příbram je opravdu velmi originální, kvalitně zpracovaný a mimořádně edukativní.

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
2
10
9
5
1
5
3
3

8. místo: Statutární město Karlovy Vary

@karlovyvarycz, 46 bodů

Účet @karlovyvarycz sází na střídmost a jednoduchost. Snaží se kvalitu upřednostnit před kvantitou, takže nových příspěvků a stories nepřibývá mnoho a followeři si tak na nový příspěvek musí občas počkat déle než je obvyklé. Kvalita fotografií je ale na opravdu velmi vysoké úrovni. Úprava fotografií je jednotná, příjemná na pohled. 

Na desítky pochvalných komentářů administrátoři reagují "lajkováním", což taktéž oceňujeme. 

Jako profilový snímek slouží část loga - i zde oceňujeme, že město bylo odvážné a vypustilo slovo "Karlovy", což sice lingvistické puristy může pohoršit, ale vzhledem k počtu znaků se na profilový snímek skutečně mnohem více hodí tento zkrácený název. 

Dobrá je i práce s archivem stories, který má graficky zpracované ikonky. I zde by ale neškodilo obsah rozšířit, stories by se do archivu vešlo mnohem více a i jejich tématika je překvapivá, protože je zaměřena na vhylídková místa a parky, zatímco slavné kolonády se v archivu stories nenachází. Samozřejmě je to dostatečně vynahrazeno v archivu příspěvků.

Účet letos zřejmě přesáhne hranici 10 tisíc followerů, a zcela zaslouženě.

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
9
8
4
3
5
3
3

9. místo: Město Mariánské Lázně

@marianskelazne.cz, 45 bodů

Lázeňská města správně předpokládají, že na Instagramu se nachází nejen velká část obyvatel, ale i potencionálních návštěvníků a turistů. Snad žádné z nich ale nemá tak precizně a nadšeně spravovaný účet, jako Mariánské Lázně. Jedno z největšéch překvapení letošní soutěže je právě tento skvělý profil, v mnoha ohledech překonávající statutární města po celé republice. 

Jedním z pozitiv je frekvence zveřejňovaného obsahu. Nové příspěvky zde přibývají rychlým tempem a další velká porce obsahu je publikovanána jako stories. Ta jsou tvořena sice jen v základním editoru, ale kreativně a pečlivě. Velmi kvalitní je grafické zpracování jak profilového obrázku, tak celého archivu stories. Přesně tak by měla kombinace profilového obrázku a stories vypadat. 

Interakce administrátorů je na skvělé úrovni. Na komentáře je dokonce v případě potřeby odpovídáno v cizím jazyce. 

Jediné, v čem vidíme prostor pro zlepšení, je kvalita fotografií. V těch případech, kdy je záměr publikovat opravdu kvalitní snímek, se to vždy daří, ale jsou zveřejňovány i fotografie reportážní z různých společenských či kulturních akcí, kde již většinou tolik prostoru pro umění není. Feed příspěvků kvůli tomu nepůsobí tak dokonale jako například u karlovarské "konkurence".

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
5
3
3
8
7
5
3
5
3
3

10. místo: Statutární město Jihlava

@mestojihlava,  45 bodů

I účet největšího města Kraje Vysočina je velmi zajímavý a aktivní. Jihlava sází především na kvalitu fotografií. Zajímavé je, že jihlavský Instagram na rozdíl od mnoha jiných zachycuje i poměrně všední události velmi krásnými snímky. Zatímco ostatní města publikují snímky nejkrásnějších míst ve městě a okolí či různé architektonické detaily, Jihlava má v archivu příspěvků i reportážní fotografie z bruslení na rybníku, očkování či svatby obyvatel. Tyto fotografie jsou ale na velmi profesionální úrovni, takže celkový dojem z gridu nenarušují - naopak jej ještě více zatraktivňují a účet tak dobře slouží nejen turistům, ale i místním obyvatelům. Skvěle zpracované jsou i popisky, byť by stálo za to používat grafické emotikony - je jich pestrá paleta, oproti již mírně zastaralé kombinaci znaků :-).  

Co by se dalo zlepšit, je práce se stories, která nemají příliš dobře zpracovaný archiv. 

Na komentáře je reagováno většinou lajkem, ale když už se najde nějaký tazatel, není mu vždy odpovězeno. Škoda, ale jsou to jen výjimečné případy. 

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Body
4
2
3
10
7
5
3
5
3
3


Hodnocení

Kritérium
Profilový obrázek
Bio
Interakce
Kvalita fotografií
Stories
Frekvence obsahu
Rozmanitost obsahu
Jednotnost feedu
Zpracování popisků
Práce s hashtagy

Škála
1-5
1-3
1-3
1-10
1-10
1-5
1-3
1-5
1-3
1-3

Rozbor jednotlivých kritérií najdete na konci tohoto článku. Bodové maximum je 50 bodů.

Pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj.

Jak postupujeme

Kritéria jsme sestavili na základě toho, jak si představujeme dobře fungující komunikaci veřejné správy. Tedy nejde pouze o kvalitu fotografií, ale celkový přístup ke komunikaci. Zároveň bereme v potaz všechny funkcionality sítě. Nehodnotíme přitom finanční efektivitu - v některých případech na účtech pracuje celý tým lidí či externí agentura, jinde jsou účty ve správě jednoho člověka, například tiskového mluvčího, který musí navíc stíhat i jiné pracovní povinnosti. Hodnotíme ale výsledek, nikoli okolnosti vzniku. 

Co si představit pod jednotlivými kritérii? 
Profilový obrázek - Kromě estetické kvality hodnotíme především to, zda splňuje základní kritéria. Profilový snímek na Instagramu i Facebooku by měl být dobře čitelný v miniatuře (což bohužel mnoho z nich nesplňuje, obsahuje-li například nápisy či příliš složité logo), měl by působit čistě, moderně. Pokud je místo grafického symbolu užita fotografie, neměla by zobrazovat složitý objekt, ale taktéž něco, co bude rozpoznatelné i v miniatuře, kterou uživatel sociální sítě vídá nejčastěji (v sekci komentářů a notifikací). Profilový obrázek je nejviditelnější prvek každého profilu, proto je hodnocen od 1 do 5 bodů.

Bio - Krátký popis profilu. Vítaná je určitá hravost, například formou emoji coby jednotlivých odrážek, kreativita a přehlednost informací. Bio je jedno z míst, které návštěvník profilu vidí jako první, proto by mělo umět zaujmout. Protože ale nejde o natolik zásadní element, je hodnocen jedním až třemi body. 

Interakce - Sociální sítě považujeme jako nástroj k oboustranné komunikaci. I když uživatelé a uživatelky Instagramu nejsou příliš aktivní v komentování příspěvků, je rozhodně vhodné odpovídat na jejich dotazy a ceníme, pokud je například na pochvalné komentáře reagováno "lajkem". Komunikace s followery je dobrou vizitkou každého profilu na Instagramu. Hodnoceno od jedné do tří bodů - například u Facebooku je toto kritérium silnější, ale již bylo poznamenáno, je to především odlišnými uživatelskými návyky. 

Kvalita fotografií - Snažíme se hodnotit estetický dojem z fotografií, její atraktivitu, technické zpracování, kreativitu. Protože je Instagram do jisté míry na fotkách postaven, je toto kritérium bodováno od jedné do deseti. Byť víme, že dnes má Instagram mnoho forem využití a fotografie jsou pouze jedno z mnoha. 

Stories - Práci s tímto formátem považujeme za jedno ze stěžejních kritérií, neboť je uživatelsky extrémně oblíbené. Hodnotíme především kreativitu, technické zpracování, zábavnost, zajímavost, a to na škále od 1 do 10. Bohužel můžeme většinu stories hodnotit pouze z jejich archivu, pokud existuje, nicméně považujeme opět za důkaz dobře vedeného profilu, pokud je archiv vybraných a zajímavých stories zpřístupněn, a to pokud možno se zajímavě zpracovanými náhledovými obrázky.

Frekvence obsahu - Existují účty, které zveřejňují obsah jen jednou za měsíc či méně. To nepovažujeme za dostatečné. Ideální frekvence je přibližně jednou týdně (klasický post), u stories může být frekvence i mnohem vyšší. Ke každému profilu ale přistupujeme individuálně a neexistuje jednotné doporučení. 

Rozmanitost obsahu - Při hodnocení se zaměřujeme také na celkovou skladbu obsahu, zda je dostatečně rozmanitý na to, aby zaujal pokud možno co nejširší spektrum uživatelů. Vnímáme totiž komunikaci úřadů jako něco, co má sloužit dané cílové skupině - například Instagram obce či města by měl umět komplexně informovat o dění ve městě. Neměl by být pouze galerií krásných fotek, ale formou stories by měl informovat o přijatých rozhodnutích. Na druhou stranu ale vždy vnímáme možnosti dané sociální sítě a víme, že není vždy v silách úřadů přenášet kompletní obsahovou skladbu například webových stránek či úřední desky na sociální sítě. 

Jednotnost feedu - Tento aspekt je zejména u Instagramu z estetické stránky významným faktorem. Dá se jej docílit jednotnou postprodukcí fotografií, užíváním jednotných "filtrů". 

Zpracování popisků - K zajímavé fotografii by měl být zpracován neméně zajímavý popisek, ideálně v srozumitelné a odlehčené formě. Už to, že má daná instituce svůj vlastní Instagram, dokazuje, že smýšlí moderně. Byla by proto škoda omezovat se na strohé a úřední texty v popiscích. 

Práce s hashtagy -  Používáme je nejen kvůli tomu, že jsou cool, ale kvůli zvýšení dosahu příspěvku. Na druhou stranu je zbytečné jich u snímku používat více jak 20. Platí také některá další pravidla, například není příliš profesionální, pokud #používáme#před#každým#slovem#ve#věte#hashtag. 

- hodnocen je obsah z posledních 12 měsíců