Webové stránky Brna-Střed jsou moderní a praktické

Mezi hodnocenými internetovými stránkami byla v letošním ročníku soutěže Radniční web roku i prezentace MČ Brno-Střed. Jak web hodnotíme?

Webové stránky Brna-Střed jsou velmi specifické a v mnohém odlišné od ostatních stránek českých radnic. Důvod je na první pohled jasný - nejedná se o řešení dodávané některou z tradičních firem z tohoto oboru (většina radnic nechává zpracovat své webové stránky některého ze 3 dominantních dodavatelů, proto jsou si mnohé weby podobné). Webové stránky dodala Společnost Orwin a koncipovala je jako moderní landing page. Zároveň ale respektovala styl, který mají webové stránky brněnského magistrátu a většina brněnských městských částí - ty se vyznačují moderním fontem, čistým až minimalistickým designem, nízkým horním menu a několika dalšími prvky. Design webu Brna-Střed od tohoto stylu nevybočuje, ale zároveň jej velmi zdokonaluje.

Úvodní karusel je pojat netradičně - většina měst se zde snaží "prodat" nejkrásnější pohledy a fotografie, Brno-Střed ale věnuje hlavní pohledovou část výběrem čtyř důležitých aktualit, které fungují jako slideshow. Fungování slideshow je pro nás trochu záhadou a zřejmě nefunguje zcela správně, protože v Chrome a Edge články ne vždy samy "přeskakují", případně opožděně, naopak na OS X a iOS (Safari) přeskočí vždy přesně dle interaktivní časové stopy. K výpisu aktualit máme ale jinou, důležitější výhradu - bylo by skvělé k těmto aktualitám vybírat opravdu perfektní a krásné fotografie, protože díky umístění se jedná často o to první, co (například zcela nový) návštěvník vidí. Některé titulní fotografie (např. k nebytovým prostorám) pak kazí první dojem z webu.

Pod karuselem se nachází výpis aktualit a tiskových zpráv - ve velmi příjemném minimalistickém designu, je dbáno na čistotu, miminum rozdělovníků, tabulek, linek - výsledek je perfektní a bohužel je to skutečně něco, co velcí rozšíření dodavatelů městských webů ne vždy umí. Týká se to i prací s formátem dlouhé landing page - tento formát vyžaduje cit, například rozdělovat textové moduly grafickými či fotografickými prvky - proto na tomto webu výpis aktualit střídá linka s náhledem fotografií z IG a FB. Skvělý nápad a opět hezky designováno. Banner Portál občana (níže) má zbytečně příliš komprimovanou fotografii, jinak ale opět velmi hezká část včetně příjemných ikonek. Výrazná patička také působí moderně.

Web dává jasně najevo, že pokud něco hledáte nebo si chcete prohlédnout obsah webu, vystačíte se s hlavním menu, kde najdete vše. Víte, že nemusíte prohledávat zbytek stránky. To opět není všude jinde pravidlem. Zvláštní je pouze to, že jsou zde rubriky "Radnice" a "Úřad MČ" - netušíme, jaký v tom má být rozdíl. Často bývá rozdělení na "Město" a "Radnice/úřad", zde ale oba názvy implikují to samé. Náhledy položek v menu jsou tvořeny rollovací nabídkou s originálním výřezem znaku. Po rozkliknutí se kompletní nabídka menu přesouvá do levého sloupce, který by dle našeho názoru snesl lepší odlišení (alespoň barevně) struktury - to je zde řešeno jen kapitálky, ale na první pohled vše splývá dohromady a orientaci to trochu zpomaluje, ale přesto je na skvělé úrovni.

Velmi podrobně a přehledné znázorněné životní situace, byť nám nejsou jasné některé detaily - životní situace se trochu míchají s rubrikou Potřebuji si vyřídit (například problematika bytů je v obout těchto rubrikách).

Telefonní seznam by mohl při otevření zobrazovat výpis všech kontaktů, nikoli až po zvolení odboru. Rozhodně je to totiž běžné a z mnoha důvodů lepší.

Mimořádně dobře zpracovaný přehled hospodaření na dedikovaném webu magistrátních stránek.

Webové stránky jsou dostatečně aktualizované, a to na denní bázi.

Stránka obsahuje informace o historii a obecné informace, které jsou sepsány poutavě a vyzdvihují zajímavosti, které návštěvníka rozhodně mohou velmi zaujmout.

SEO optimalizace testována ve 3 vyhledavačích (Seznam, Google, Bing), s optimálními výsledky v 5 různých klíčových slovech.

Úvodní stránka

Vkusně zpracované moduly 

Ukázka obsahu