Vizuální identita není jen pro velkoměsta. Tu svou představila obec Milotice

Sjednocování vizuální komunikace už delší dobu není jen doménou populárních komerčních značek a korporátů, ale čím dál častěji se nad vzhledem komunikace zamýšlí i česká města. Nechybí ale ani menší obce, což je velmi dobrá zpráva - právo na vlastní komunikační styl mají úplně stejné. 

Nová vizuální identita moravské obce Milotice vznikla v roce 2024. Její součástí jsou dekorativní prvky (vlnka), barvy, fonty a především nové logo obce. Použití této identity je vyhrazeno komunikaci plynoucí z obecního úřadu.

Nové logo se inspiruje současným znakem a praporem od autora Miroslava Petrů. Využívá stejnou symboliku ve zjednodušené formě pro využití v moderní době. Hrozen v logu odkazuje na dlouholetou vinařskou tradici, zatímco koruna nad hroznem má připomínat stavebníky barokního zámku a kostela v Miloticích – hrabata Seréniy.

Podle nás se jedná o mimořádně vydařené zpracování vizuální identity, navíc s podrobně zpracovaným manuálem. Na něm oceňujeme, že je připraven na současnou dobu a neustrnul v dobách, kdy se řešilo pouze přesné vymezení barev a podobně. Manuál obsahuje i takové detaily, jako přesný vzhled instagramových stories či formální komunikace obce. Pochvalu si zaslouží i logo, které je dostatečně osobité a odlišené od ostatních obcí, ale zároveň je v minimalistickém a elegantním designu.