Vizovice mají novou vizuální identitu, originálně pracuje se symbolem pecek

Město Vizovice představilo svou novou vizuální identitu. Ta velmi originálním způsobem pracuje se symbolem švestek, čímž odkazuje na místní tradice, folklor a kulturu. 

Motivem nové identity je podle radnice rozdělení názvu města VIZO:VICE. VIZO – jako VIZE, VICE – jako VÍCE. Místo dvojtečky v logu najdeme švestky, respektive jejich pecky. Nová vizuální identita má tak odkazovat na to, že ve městě je všeho více a Vizovice jsou tedy místem, v němž stojí za to žít, protože zde prožijete „pecka život“.

„Vizovice jsou samy o sobě značkou. Lidé po celé zemi si je spojují se švestkami, slivovicí, Trnkobraním nebo jedním z největších metalových festivalů v Česku. Město ale nabízí spoustu dalších unikátních věcí a akcí. A právě bohatost Vizovic, a to od kultury přes společenské události, od tradic přes vizionářství, je základním pilířem nového loga,“ uvedla pro Deník.cz starostka města Silvie Dolanská.

Jednotný vizuální styl je podle starostky města pro moderně se rozvíjející město základním marketingovým prvkem 21. století. Jednotná vizuální identita Vizovic se rodila od poloviny loňského roku. Vedení radnice chtělo mít k dispozici materiál pro jednotnou komunikaci města a organizací, které zřizuje.

Město zároveň na téma své nové vizuální identity pořádá výstavu v místním Domě kultury. 

Do prvního kola výběru se přihlásilo šest agentur, tři z nich postoupily do druhého kola. Mezi prvním a druhým kolem se navíc uskutečnila výstava, při níž mohli o nejlepším návrhu hlasovat také občané. Loni v říjnu se pak konala i veřejná prezentace těchto návrhů se zástupci všech tří agentur.

Komise pro druhé kolo výběrového řízení byla sestavena tak, aby se jí mohli zúčastnit všichni zastupitelé, aby bylo zaručeno, že identita bude nadčasová a bylo rozhodnuto o výherci napříč politickými stranami v zastupitelstvu. Komise měla také možnost přihlédnout k výsledku hlasování veřejnosti.