Ukázková práce se sociálními sítěmi v Chomutově

Vítěz soutěže Zlatý lajk 2020 v kategorii měst nad 10 tisíc obyvatel

- Porota měla velmi těžké rozhodování zejména mezi deseti nejlepšími městy v této kategorii, protože každé z nich v nějakém ohledu vyniká nad ostatními a všechna přistupují ke své facebookové stránce energicky a kreativně. Chomutovská stránka porotu zaujala zejména dlouhodobě skvělou prací s videi. Ale nejen tím. Celkově je k stránce přistupováno aktivně 
a s nadšením, které vynahrazuje některé drobné neduhy. 
- Stránka zveřejňuje poměrně mnoho grafických vizuálů, v tomto ohledu bychom mírně ubrali. Na druhou stranu je vidět snaha o to, aby si tyto příspěvky držely jednotný styl - přesto bychom uvítali ještě větší přísnost. Města, která jsou “háklivá” na svůj grafický manuál, zveřejňují cizí vizuály výhradně formou FB eventu, což je postup, který doporučujeme i Chomutovu. 
- Videocover je skvělý, obecně je to až překvapivě málo využívaná funkcionalita, takže jsme rádi za každé město, které ji používá. Chomutov jde cestou pravidelné obměny coveru ve formě sestřihu aktuálních událostí, což je velmi kreativní 
a neobvyklé. Je to formát, který může dobře fungovat směrem k obyvatelům města. Chce-li radnice cílit na turisty nebo více zdůraznit krásy města, je vhodnější vybrat jeden videocover, který bude vyladěn k dokonalosti tak, jako například videocover Moravské Třebové. 
- U profilového obrázku je skvělé, že je ve formě loga, pouze bychom se příště snažili nechat grafickému prvku větší bílé 
okraje, aby prvek ve výsledném ořezu nesahal až úplně k okrajům. 
- Implementace Instagramu mezi záložky je vydařená, doporučujeme se porozhlédnout i po dalších možnostech - napříkad objednávání klientů on-line (Třebíč) a podobně, lze využít skutečně neomezené možnosti. 
- Je škoda, že není důkladněji reagováno na recenze v záložce Hodnocení. Naopak na příspěvky návštěvníků je reagováno příkladně. 
- Kvalitně zpracovaná záložka “Informace”. 
 - Výborná práce s textem. Příspěvky jsou psány odlehčenou formou, nejsou typicky úřední a strohé, naopak se 
přizpůsobují tomu, že jsou vkládány na sociální síť, kde je potřeba uživatele zaujmout a neunavit dlouhými bloky textů. Chomutov se nebojí pracovat s hashtagy, emoji ikonkami, které opticky zatraktivňují texty a opticky je rozdělují, ale zároveň není nic přehnané a rušivé. 
- Stránka má kvalitní míru engagementu, je vidět, že správci dobře znají vkus svého publika a vědí, jakým příspěvkem 
nejlépe zaujmout. 
- Účet poskytuje velmi kvalitní informační servis, pojímá širokou škálu témat. 
- Protože to nedělá v podstatě téměř žádné město a obec, tak to nepovažujeme vyloženě za chybu, ale můžeme-li doporučit: je dobré reagovat skutečně na všechny komentáře u příspěvků. Když ne odpovědí, tak alespoň “lajkem” či jiným emotikonem. 
- S videem je pracováno perfektně, zlepšit se toho mnoho nedá. Grafické prvky sladěné s logem a fontem, které město používá. Videa nejsou zbytečně rušena stand-upy a asynchrony, které uživatele většinou ani nezajímají (přibližně polovina všech uživatelů FB si ke sledování videí ani nezapíná zvuk - statisticky podloženo). Záběry jsou velmi kvalitní, střih je skvělý, volená hudba není rušivá. Přesně tento typ videí od měst očekáváme. 
- Ani chomutovská FB stránka není absolutně dokonalá, v drobnostech je stále prostor ke zlepšení. Je to ale jedna 
z nejlepších ukázek moderní komunikace s obyvateli města. 
- Město sice během pandemie využívá svůj FB účet velmi aktivně a kvalitně, porota se však při svém hodnocení zaměřovala na fungování stránky během “běžného režimu” mimo nouzový stav způsobený pandemií koronaviru Covid-19. Během této několik týdnů trvající krize samozřejmě nemohl být brán ohled na úroveň grafického zpracování příspěvků a podobné 
detaily, cíl byl především rychle a přesně informovat obyvatele. Nutno podotknout, že obcím, městům a městským částem se to dařilo skvěle a v mnoha ohledech byly radnice nejdůležitějším a nejlépe fungujícím zdrojem informací. Ukázalo se zároveň, jak důležitým pomocníkem mohou sociální sítě být v krizových situacích. Municipality disponující účty na sociálních sítích, 
či alespoň SMS systémem dokázaly občany mnohem efektivněji informovat o všem důležitém.