Ukázková práce s videi. Cena za nejlepší Facebook míří do Jihlavy

Letos je tomu 10 let od doby, kdy radnice města Jihlava začala ke komunikaci používat Facebook. Stránku dnes sleduje téměř 10 tisíc lidí a dle našeho hodnocení v rámci soutěže Zlatý lajk se v současné době jedná o nejlépe spravovaný profil města s více jak 10 tisíci obyvateli. 

Profilu dominují zdařilé statické prvky. Cover se střídá dle jednotlivých ročních období, přičemž vždy je vybrán čistý snímek bez grafických dodatků, ve správné kompozici i rozměru. Například současný cover lze uvést jako příklad toho, jak tento prvek správně nastavit - snímek architektury města s oblohou v poměru 1:1 je šikovný z toho důvodu, že ve všech zhruba třech hlavních rozměrech, na které Facebook covery ořezává (jinak se zobrazuje na mobilním zařízení, PC, tabletu atd.), zůstává logicky zachovaná kompozice. Co se týká profilového obrázku, je hezky čitelný na úvodní stránce profilu, ale drobná výhrada je, že v miniatuře je logo města v této podobě nečitelné, text je titěrný a vše splývá dohromady. Lépe by vynikl například jeden jednoduchý prvek z loga. 

Příspěvky, které město publikuje, jsou složeny ze všeho, co sociální síť umožňuje. Ze zajímavých či důležitých akcí město publikuje velmi profesionální reportážní fotografie, dále zde najdeme videoreportáže, eventy, infografiky či textové příspěvky. 

Fotografie jsou velmi kvalitní, s decentní úpravou a přidaným vodoznakem, který ale nepůsobí nijak rušivě. Velmi působivé jsou i videoreportáže a opět se jedná o ukázkový obsah, který na sociálních sítí - zejména na Facebooku - skvěle funguje. Kouzlo je přitom v jednoduchosti. Jihlava publikuje videa, která jsou bez rušivého intra, jde v podstatě o jednoduché reportáže obsahující kvalitní stabilizované záběry, s jednoduchou grafikou - přepis mluveného slova a štítky mluvících osob, kromě obrazu je kvalitní i zvuk. Je vidět jednoduchá postprodukce (oživení barev), jinak zde ale nenajdeme to, co bývá mírně rušivé u videoobsahu dodávané především různými videoprodukcemi lokálních kabelových televizí - tedy křiklavá grafika, loga, přílišná snaha podobat se televizním zprávám. Skvělá je i frekvence vydávání těchto videí, takřka jednou týdně. 

Texty u příspěvků jsou příjemně formátovány a doplněny emotikony, což je na Facebooku potřeba vzhledem k nutnosti zaujmout uživatele právě přehledností a "hravostí" textu.

Pokud stránka publikuje infografiku, leták či cover eventu, bývá v jednotné a příjemné grafické úpravě.

Administrátor stránky dosahuje vysoké míry interakce, tedy pohotových odpovědí na komentáře příspěvků, případně je na komentáře reagováno prostřednictvím emotikonů. Jedná se o důležitou součást komunikace na sociálních sítí a zároveň potvrzení ochoty a vůle o komunikace s obyvateli, ochoty odpovídání na dotazy, připomínky či kritiku.

V záložce "Informace" doporučujeme přidat zakreslení do mapy a pracovní dobu úřadu.