Teplice mají novou vizuální identitu
Duben 29, 2025

Prezentovaná vizuální identita přináší Statutárnímu městu Teplice novou značku, nový vzhled i obsah komunikace. Jejím cílem je sjednotit komunikaci, podpořit viditelnost a důvěryhodnost města Teplice a posílit sounáležitost místních občanů. Nová značka nahrazuje v běžné komunikaci dosud používaný historický znak města s hlavou svatého Jana Křtitele, který zůstává coby součást tradičních symbolů města určený pro speciální příležitosti.
Nová značka a vizuální identita jsou výsledkem několikaměsíční spolupráce města Teplice s grafickým studiem Monsters. Autory grafického řešení značky a nové koncepce vizuální identity jsou MgA. Michaela Labudová, Ph.D. a MgA. Pavel Frič, v oboru působí téměř dvacet let. V jejich portfoliu jsou například realizace pro Činoherní studio Ústí nad Labem, Divadlo Masopust Praha, Uměleckoprůmyslové museum v Praze, Univerzitu J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Kulturní středisko Ústí nad Labem, Město Ústí nad Labem a další klienty. Autoři dlouhodobě pedagogicky působí na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem, kde v současné době vedou ateliér Vizuální design.
Nová značka města Teplice je reprezentativní a elegantní zároveň. Čistě typografické zpracování stojí na sebevědomém organickém spojení dvou výrazně odlišných charakterů písem do jednoho logotypu.
Svébytný charakter značky města a nové identity, jako celku, je do značné míry založen na použití moderního suverénního písma Raptor, v kombinaci s opticky atraktivním dynamickým písmem Prizma. Obě písma pocházejí z české písmolijny Superior Type a přes svůj vzájemný kontrast se vhodně doplňují a nastavují svěží charakter nového vizuálního stylu. Autorem původní kresby písma Prizma je renomovaný grafický designér a pedagog Rostislav Vaněk.
Barevnost vizuální identity vychází z tradice. Hlavní barvou jsou modrá a žlutá odkazující k barvě štítu a zlatého talíře v historickém znaku města. Doplňkové barvy nazvané barvy města vycházejí ze širší palety barev odkazující k různorodé pastelové barevnosti architektury a zeleně ve městě.
Pro potřeby nové vizuální identity města vznikl nový emblém odpovídající potřebám současné komunikace. Emblém je interpretací motivu hlavy sv. Jana Křtitele na otisku městské pečeti pocházející z pol. 18. století. Původní historický městský znak zůstává dále součástí symbolů města a bude používán při výjimečných příležitostech. Právo k jeho použití bude podléhat schválení písemné žádosti.
V rámci návrhu vizuální identity byla vytvořena sada tiskových a elektronických materiálů, které pokryjí komunikaci města uvnitř i vně. Definuje charakteristické prvky tvorby vizuálních materiálů a způsob nakládání s nimi. Součástí vizuální identity je i systém sloganů, které komunikují náladu města Město s melodií a Město setkávání.
V rámci proměny komunikace města vznikla širší kampaň zaměřená na neúřední komunikaci s občany a návštěvníky města. Používá novou značku města Teplice doplněnou hashtagem (#) a pracuje s typograficky zpracovanými slogany, které odrážejí historický kontext města, místní označení a lokální folklor, jako je například „Středohoří & Lázně & punk & Doubravka & Malá Paříž #Teplice”.
Nová vizuální identita města Teplice nabízí ucelený variabilní systém vizuálních prvků a formátů, které dohromady tvoří rozpoznatelnou tvář všech běžných výstupů, které zajistí efektivní komunikaci a budování srozumitelného obrazu města směrem k veřejnosti i jeho návštěvníkům.
Dalším krokem bude postupné zavádění vizuální identity do tváře města a jeho komunikace. Tento proces bude probíhat v průběhu roku 2025 a vizuální identita se začne postupně propisovat do komunikace města uvnitř i vně.



