Roudnice představuje novou vizuální identitu

Nová vizuální identita Roudnice nad Labem pracuje se zkratkou RnL a stylizovanou literou n, která je základním tvůrčím kamenem celého konceptu.

Navržená podoba této litery v sobě nese motiv vlnky, meandru, cesty či kopce, čímž odkazuje jak na řeku Labe, tak na blízkou horu Říp. Vlnka pak prostupuje všemi komunikačními výstupy a společně s originálním písmem a výraznou barevností tvoří propojující prvek nové identity.

„Stylizovaná litera n navíc z jednoduché zkratky RnL vytváří silnou, sebevědomou a snadno zapamatovatelnou značku. Autorům se tak podařilo vytvořit pochopitelný a přijatelný příběh městské značky,“ komentuje vítězný návrh Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která soutěž pro město pořádala.

Městu dosud chyběl ucelený vizuální systém a pro svou komunikaci využívalo především symboly – znak či vlajku. Každá příspěvková organizace města se navíc prezentovala jinak. Výzvou pro designéry tak bylo navrhnout jednotný styl prezentace města a vytvořit přehlednou architekturu značek jednotlivých organizací.

Nový systém měl také odrážet snahu města stát se regionálním centrem společenského života, a proto byl navržen tak, aby působil srozumitelně a atraktivně.

Vítězný návrh od studia HMS Design porotu přesvědčil svým systematickým ukotvením základních pilířů identity, variabilitou a důrazem na čitelnost a jednoduchost.

Základní barvou nového vizuálního konceptu je modrá. Tato barva má ve městě svou tradici a objevuje se například na vlajce nebo v pozadí heraldického znaku. Modrou pak doplňuje paleta dalších barev s cílem podpořit pestrost a hravost konceptu.

Identita pracuje s groteskovým písmem Lufga, které doplňuje na míru navržený symbol n.

„S tímto upraveným titulkovým písmem, nesoucím originální literu n, je možné začlenit vizuální styl do každého vysázeného textu. S každým sdělením, které obsahuje tuto literu, ukazujeme i část nové značky,“ doplňuje Jan Šimsa ze studia HMS Design.

Pro tvorbu plakátů, letáků, tiskovin a příspěvků na sociálních sítích pak autoři vytvořili grafický prvek vlny, tvarově navazující na zmíněný symbol.

„Tvar vlny jsme nově definovali, a dali tak vizuálnímu stylu jasný řád. Vizuální podoba jednotlivých výstupů však není jednotvárná. Někdy křivka doplňuje fotografii, jindy spoluvytváří atmosféru svou průhledností nebo se objevuje jako hlavní motiv ve vektorové ilustraci. Tato grafická křivka vytváří pojítko napříč celým vizuálním stylem, fakticky nám ilustruje svět nad řekou, a kopíruje tak vizuálně obsah značky,“ upřesňuje Filip Heyduk.

Porota na celém konceptu pozitivně hodnotila také copywriting, který vybízí k vymýšlení hesel za použití prostřední předložky nebo předpony nad, jako např.: „Buď nad věcí“, „Město nad řekou“ nebo „To chce nadhled“.

Součástí vizuálního stylu, který lze dobře využít i pro motion design, jsou také piktogramy s variabilním využitím.

zdroj: www.czechdesign.cz