"Převlékáme Turnov". Město spouští změnu vizuální identity
Říjen 6, 2025

Město Turnov je další z řady významných municipalit, která se rozhodla proměnit a především sjednotit vizuální styl komunikace.
"Město Turnov jednotnou vizuální identitu dlouhodobě postrádalo. Od roku 2022 jsme užívali logo původně určené oslavám 750 let od první písemné zmínky o městě, které se setkávalo s pozitivní odezvou. Pro všestrannou komunikaci města, městského úřadu a případně i příspěvkových organizací však potřebujeme komplexní řešení. Turnov ve spolupráci s odbornou a osvědčenou organizací Czechdesign prošlo profesionálně vedenou soutěží na vytvoření nového vizuálního stylu," uvedla Marcela Jandová, tisková mluvčí města.
Vizuální identitu má město v plánu usazovat do finální podoby, během podzimu studio Colmo finalizuje grafický manuál, který poskytne ucelený návod pro realizaci a použití základních tiskových i online materiálů města. Mimo jiné bude i definovat novou podobu městského webu. Společně s městem se převlékne i příspěvková organizace města Turnovské památky a cestovní ruch, která zaštiťuje infocentrum, hrad Valdštejn i synagogu. Nová vizuální identita města zkrátka místním obyvatelům i návštěvníkům poskytne jasný rámec toho, kdy komunikuje město a také při jaké příležitosti.
Nová vizuální identita odkazuje k českému granátu, přírodnímu bohatství i charakteru obyvatel. Hlavními prvky nové identity jsou autorské písmo a typografický symbol se silným odkazem k místnímu prostředí. Vizuální styl navrhlo studio Colmo jako vítězný návrh v designérské soutěži. Historii šperkařství, českého granátu, horolezectví a vitality místních obyvatel vtiskli autoři ze studia Colmo do vizuálního konceptu, kterým se nově bude město Turnov prezentovat. Klíčovým prvkem celého návrhu je typografické logo používající na míru upravené písmo Granát Sans písmařem Janem Charvátem ze studia RenegadeFonts.
Součástí identity je i výrazná litera „T“, používaná jako samostatný grafický prvek, například v ilustracích. Dalším prvkem je motiv nakloněné roviny – tzv. fasety –, který vychází z loga a dodává vizuálním materiálům pohyb a dynamiku. Barevná paleta pracuje s odstíny, které navazují na místní charakteristiky. Červená připomíná granát, zelená okolní lesy, béžová skály a modrá řeku Jizeru.
Nový vizuální styl město již používá na sociálních sítích, příčemž zatím se grafické zpracování jeví jako moderní, minimalistické a velmi vydařené.

