Pražský magistrát boduje s vlastním pořadem. 5 důvodů, proč je skvělý

Jaký obsah pro sociální sítě a YouTube by české radnice měly produkovat? Příkladem může být nový pořad Pražská zastavení z produkce Magistrátu hlavního města Prahy. Videa jsou nejen divácky zajímavá, ale především názorně ukazují, jak je vhodné k podobnému typu tvorby přistupovat. Zde je 5 konkrétních důvodů. 

1. Nápadité zaměření

Jakkoli se může někdo domnívat, že zná Prahu jako své boty, opak je pravdou. Jsou totiž místa, kam se běžný Pražan ani turista nemá možnost podívat, případně jen ve výjimečných příležitostech - například při dnech otevřených dveří.  Ty ale vzaly za své kvůli protiepidemiologickým opatřením. Pražský magistrát se proto rozhodl zajímavou historii i současnost významných magistrátních budov zprostředkovat formou videí. První pilotní díly se věnovaly historii a současnosti budov, ve kterých pražský magistrát sídlí - Nové radnici, Škodovu paláci a Rezidenci primátora. O dny otevřených dveří je tradičně velký zájem, proto je tato cesta správná - videa se navíc dají využít dlouhodobě, a to i mimo prostředí internetu. Díky všudypřítomným obrazovkám v mnoha úředních budovách mohou návštěvníkům úřadu videa zkracovat chvíli při čekání - a to i díky kompletním titulkům v obraze.

2) Profesionální zpracování

Najímat si odborníky, nebo videa točit na kvalitní mobilní telefon a stříhat je vlastními silami? Pokud je to jen trochu možné, první varianta je správná. Magistrátní videa to dokazují - způsob, jakým jsou videa nejen natočena, ale především postprodukována, je opravdu na špičkové úrovni. Kvalitní práci kameramana doplňuje působivý střih a korekce barev. Intro je zábavné, videa mají rychlý spád. Dojmu napomáhá neustálý pohyb kamery na kvalitním stabilizátoru. I zvuk je perfektní. To vše je práce pro odborníky, laik nemá šanci se takovému výsledku přiblížit ani z poloviny.

3) Nízké náklady

Prvních pět videí pro magistrát natočila společnost Boki Pruduction za 75,8 tisíce korun. Náklady na výrobu jednoho videa tak vychází na přibližně 15 tisíc korun. I to je poměrně neobvyklá záležitost, neboť podobné veřejné zakázky obvykle šplhají do mnohem vyšších částek, a to řádově. České hlavní město tak svým způsobem nastoluje určitou finanční laťku, kterou se mohou veřejné instituce řídit - evidentně totiž lze tvořit kvalitní audiovizuální obsah za velmi rozumné náklady.

4) Apolitické a odborné

Ve videích vystupují hosté a odborníci z řad magistrátních pracovníků. Pořad je apolitický. O Rezidenci primátora hovoří jako host vedoucí oddělení protokolu Martin Churavý, o Škodově paláci vedoucí oddělení technického Lukáš Stránský a historik, archivář a bývalý ředitel Archivu hlavního města Prahy Václav Ledvinka. V pořadu o Nové radnici pak vystupuje ředitel odboru volených orgánů David Lísal.

5) Zábavný moderátor

Podobě zaměřená videa se neobejdou bez moderátora. Této role se velmi originálním způsobem chopil mluvčí MHMP Vít Hofman. Videa jsou díky němu zábavná, odlehčená a atraktivní. Vít Hofman je zároveň "dramaturgem" a scénáristou pořadu, má tedy slovo ve volbě témat a způsobu jejich zpracování. Vznik pořadu iniciovala ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu Jana Berková z dlouholetými zkušenostmi z České centrály cestovního ruchu.