Ocenění za nejlepší Facebook získává Most
Leden 1, 2025
Soutěž Zlatý lajk v kategorii Facebook měst s více jak 10 tisíci obyvateli bylo letos porovnáváno 62 účtů. Na první místě se umístilo Statutární město Most, které v poslední době komunikaci na sítích velmi posílilo.
Velká města na Facebooku komunikují zpravidla aktivně a profesionálně, v našem porovnání se tak zaměřujeme na detaily dle našich hodnotících kritérií. V těch porovnáváme profesionalitu zveřejňovaného obsahu, kvalitu komunikace a celkově zejména grafické zpracování.
Jednotlivé posty jsou velmi profesionálně tvořené - čtivý, stručný a nekomplikovaný text doplněný emotikony a prolinky. M2sto pracuje s vlastní vizuální identitou pro sociální sítě - nepovažujeme ji sice za tu nejlepší, která mezi městy je, ale je relativně kvalitní (mohla by být méně textová a decentnější). Pokud jsou u postu fotografie, jsou většinou velmi kvalitní.
Zlepšení by mohlo být v reagování na komentáře - chápeme že není možné odpovídat na vše, ale například lajkování pochvalných komentářů followery potěší a zvyšuje to dlouhodobý engagement.
Kromě momentálního dočasného “PF” stránka používá esteticky a vizuálně skvěle covery, dobře zvolený je i profilový obrázek.
Formát Reels je používán aktivně, byť je jeho použití mírně chaotické a nekontinuální jako například u vítěze střední kategorie (obec Prušánky).
Velmi aktivně jsou používána videa, která jsou na velmi dobré úrovni, zřejmě v rámci měst opravdu na nejlepší úrovni, byť spíše než dokonalá kvalita je zde opravdu příkladně časta frekvence publikování - reportáže pokrývají opravdu veškeré dění ve městě. Ve videích často vystupuje mostecký primátor, ale stále je to v míře běžné a obvyklé i u jiných měst. Město publikuje okolo tří videí týdně, a to videí zpracovaných na opravdu vysoké úrovni včetně kvalitního zvuku, skvělých záběrů a decentní a jednotné grafické úpravě.