Obec Prušánky si odnáší Zlatý lajk, její Facebook je nejlepší v ČR
Leden 1, 2025
Obec Prušánky letos bodovala nejen se svými webovými stránkami, ale i s účtem na Facebooku, který obsadil první místo v kategorii obcí od 2 do 10 tisíc obyvatel. A to přesto, že Prušánky přesahují hranici 2 tisíc obyvatel jen o 100 - porovnávali jsme tedy její Facebook většinou s násobně většími městy. V čem tolik vyniká?
Posty jsou velmi důkladně zpracované. Obec pracuje s vlastní vizuální identitou pro sociální sítě, tvoří graficky minimalistické vizuály či ilustrační fotografie doplněné o jednoduchou grafiku, která je velmi povedená. U fotografických postů, například z akcí, které se v obci konají, je vidět velmi vysoká kvalita fotografií, i jejich následného zpracování. Kvalita některých snímků je opravdu až ohromující. Kromě kvality fotografií a grafiky jsou skvěle zpracované i texty - doplňují je emotikony, jsou stručné, zábavné a výstižné.
Obec aktivně komunikuje s obyvateli v komentářích, buď přímo z profilu obce, či na některé komentáře osobnějšího rázu odpovídá starosta obce ze svého profilu.
Dalším velmi kvalitním prvkem profilu jsou videa, která jsou na profesionální úrovni. Autorem videí je komerční subjekt. Takto tvořené reportáže u jiných dodavatelů působí zastarale a přehnaně “televizně”, videa publikovaná na profilu obce Prušánky jsou ale decentní a velmi příjemně zpracovaná.
Skvěle obec pracuje s Reels - zde bychom mohli poukázat na to, že je to vlastně ukázkový příklad. Formát Reels je používán na krátké záběry (neroztřesené, doplněné hudbou, bez přehnané míry grafických prvků) například z akcí, točené vertikálně, zatímco klasická videa jsou právě již zmiňované reportáže. Na profilech jiných obcí a měst se toto často nedodržuje, zde je rozdělení a použití ukázkové.
Využívání FB events je také příkladné, a to včetně hezky zpracovaných coverů.