Nový vizuální styl Chrudimi je moderní a originální

Město Chrudim představilo svou historicky první ucelenou vizuální identitu. Vítězkou designérské soutěže, kterou pořádala odborná organizace Czechdesign, je grafická designérka Markéta Steinert. 

Nové logo společně s komplexním vizuálním stylem nahradní dosavadní městský znak s orlicí. Vizuál zahrnuje nápis Chrudim s roztančenými písmeny, tři základní barvy a slogan „O stupeň blíž“.  Nesouvislost fontu symbolizuje stupňovitost města, kterou autorka vnímá jako charakteristický a unikátní prvek Chrudimi. Stupně v logu poukazují na typické místní průchody. Stupňovitost též koresponduje s pohybem loutek nahoru a dolů, a odkazuje tak k loutkářské tradici města. Použité písmo Visuelt je podle expertky z Czech Design Jarmily Řehořkové dobře čitelné, ale zároveň přispívá k hravosti celého konceptu. 

„Vnímám silně potřebu, aby město komunikovalo na patřičné úrovni i po vizuální stránce. Chrudim je krásná a náležitě kvalitní úprava viditelných výstupů města, jako je web, zpravodaj či různé poutače, jí dodá zasloužený punc,“ říká starosta města František Pilný.

„Vizuální identita od Markéty Steinert je důkazem, že v jednoduchosti je krása. Velmi pozitivně nás zaujala jedinečná myšlenka konceptu a výrazná barevnost. Těšíme se, že jednotný vizuální styl pomůže odprezentovat, že Chrudim má lidem co nabídnout,“ dodává chrudimský radní Josef Káles.

Nový vizuální styl se ale nelíbí všem. Odmítavý postoj zatím zaujímá část chrudimského opozičního zastupitelstva, podle kterého je změna příliš extenzivní a původní znak by měl být zachován alespoň na důležitých úředních dokumentech.