Kladno ukazuje, jak spravovat Instagram. Vítězí v soutěži Zlatý lajk

Letošním vítězem v klání o nejlepší instagramový profil měst nad 10 tisíc obyvatel je město Kladno. Dle našich hodnotících kritérií soutěže Zlatý lajk dokonce dosáhlo maximálního počtu bodů. Co se nám na profilu @czmestokladno tolik líbí a je na něm vůbec co zlepšovat?

Profil, který dnes sleduje tři tisíce followerů, byl založen v lednu roku 2019. Kvalita příspěvků se od té doby velmi zlepšila. Především díky tomu, že administrátoři začali dbát na čistotu a úpravu feedu a publikují posty opravdu dobře připravené právě pro Instagram. Je to zároveň důležitý aspekt, který vždy připomínáme - grafika v podobě různých letáků, situačních map, tabulek a podobně sice "snese" například Facebook, ale Instagram určitě ne. Kromě toho, že uživatelé tento obsah na Instagramu nevyhledávají, tento vizuální smog posléze kazí feed.

Kladno přistoupilo ke svému instagramovému feedu velmi kreativně. Tvoří z postů pravidelnou mozaiku, která kombinuje klasické fotografie s graficky upravenými posty. Ty obsahují fotogalerie rozdělené do několik druhů (fotoreport, galerie atd.). Je to originální nápad, který dobře vypadá - grafika je decentní, v příjemných barvách a samozřejmě ve sjednoceném fontu. S podobnými grafickými experimenty je potřeba na IG být velmi opatrný, aby výsledek nevypadal rušivě, ale zde se opravdu daří tvořit velmi zdařilý feed.

Příspěvky tvoří velmi kvalitní fotografie, především z dronu, ale i kompozice a reportážní foto. Vše v jednotné filtraci, s údernými krátkými popisky a dobře volenými hashtagy.

Profilový obrázek tvoří logo - kdyby město ještě více experimentovalo, mohlo by vytvořil profilovku tvořenou například pouze grafickou částí loga bez písmen, aby i v uživatelském feedu příspěvků bylo dobře čitelné a na první pohled rozeznatelné, ale to je spíše detail. Bio obsahuje Linktree odkaz, což je poměrně eleganntí cesta, jak propagovat ostatní komunikační kanály.

Archiv Stories je na první pohled hezky zpracovaný. Jednotlivé archivy jsou velmi dobře zpravované, některé Stories jsou vytvořené v profesionální grafické úpravě (mimo běžný IG editor), jsou nápadité a obsahují i opravdu originální nápady, jako například databázi kladenských tapet pro mobilní telefony. Samozřejmě chápeme, že archivy Stories lze jen obtížně řadit a určovat jejich pořadí, a proto nehodnotíme, zda jsou ty důležité a opravdu užitečně archivy na začátku či na konci.

Účet používá funkce Průvodce, který umožňuje seskupovat tematické posty. Velmi dobrý nápad.

Město velmi aktivně používá Reels. Tento formát, který Instagram vytvořil zejména jako reakci na nárůst popoularity TikToku, je občas na Instagramu poměrně težko uchopitelný, ale Klandu se to daří velmi dobře, ba dokonce opět nejlépe. Reels se dají používat jako klasické IG posty, s tím rozdílem, že místo fotografií publikujeme videa na výšku - klidně zcela bez grafické úpravy, ale ideálně opět v jednotné filtraci. Bonus za námahu je, že Reels se v současné době kvůli nastavení algoritmů uživatelům často zobrazují, takže o views není nikdy nouze, pokud je obsah alespoň trochu kvalitní.