Instagram láká úřady k používání Reels. Jak na to?

K formátu Stories přibyla před časem nová funkce Reels. Jedná se o zcela novou funkci, která je postavena na natáčení videí ve vertikálním formátu, s rozmanitými efekty a hudbou či audio efekty. Instagram k používání Reels láká i úřady a politiky. 

To, jak zásadní změnu pro Instagram nový formát představuje, je vidět na první pohled. Z Reels se stala nová záložka obsahu na jednotlivých uživatelských profilech a tlačítko ke spuštění sekce Reels se nastěhovalo na prominentní prostřední místo ve spodním panelu. 

Reels zatím nejsou dostupná ve všech zemích - zatím jich je přibližně 80, Česko je mezi nimi. Mají postupně přibývat. 

Délka videí je omezena na 15 až 30 vteřin. Od klasických Stories se liší svým pojetím. Už při prvních prohlédnutí několika uživatelských reels je vidět, že vážnost jde stranou a otevírá se zde prostor především pro odlehčené gagy, hrané scénky či různé legrácky. 

Jak takový prostor využít pro váš "úřední profil"? Kreativitě se meze nekladou, nicméně nikdo neočekává, že budete na svém Reels tancovat či zpívat "synclips". Korporátní či úřední profil zde může nicméně ukázat svou lidskou tvář, ideálně personifikovaně, protože na rozdíl od IG Stories je většina efektů (například greenscreen) aplikovatelná právě na osobu stojící před objektivem. 

Instagram Reels podporují přidání hudby, nikoli však u profesionálních účtů. Na to jsme ale zvyklí už od IG Stories. Využívat ale můžete boahté databanky uživatelských audiosouborů. Reels prozatím nepodporuje sponzorované zobrazení. 

Neexistuje žádné konkrétní doporučení, jak často obsah zveřejňovat, ale více jak 3 Reels denně by již jistě bylo příliš mnoho. 

Rada na závěř přímo z úst jednoho z vývojářů? Keep it simple! Žádné složitosti, prostě popustťe uzdu fantazii a sledujte, co tvoří ostatní.