I malá obec může mít profesionální sociální sítě, ukazuje Ratiboř

- Ratiboři slouží Facebook jako jeden z mnoha komunikačních kanálů. Kromě něj využívá také Instagram a Youtube, což je mezi obcemi v kategorii do 2 tisíc obyvatel nevídané. Kromě toho samozřejmě také tištěný zpravodaj a web. Každý 
z komunikačních kanálů přitom působí moderně, jednotně a provázaně. Ratiboř jako jedna z mála obcí v ČR pracuje na budování své značky, mimo jiné i originálním merchandisingem. 
- Komunikace na sociálních sítích není bezchybná, ale je skutečně na velmi vysoké úrovni. 
- Práce s videem je dlouhodobá, poměrně pravidelná, byť by frekvence mohla být vyšší. Zejména poslední tři videa ukazují zcela ideální postup - kvalitní stabilní záběry, dostatečně kvalitní zvuk, přiměřená stopáž. 
- Velmi kvalitní jsou dlouhodobě fotografie, reportážní snímky jsou skvělé. 
- U fotografií a videí z vyhlášení Vesnice roku je poznat, že foto i video prošlo podobným způsobem postprodukce - 
co se úprav barev týče. Bylo by vhodné v tom pokrčovat a udržet si nastavenou vysokou laťku. 
- Výborná práce s grafickými materiály - většina kulturních pozvánek, coverů k FB událostem, ale i různé jiné příspěvky 
si udržují vizuální kvalitu a působí jednotně. 
- Větší hravost a kreativitu bychom čekali v textaci příspěvků, které někdy dokonce text postrádají úplně, nebo je poměrně strohý. 
- Velmi kvalitní covery, přesně vystihují funkci a význam. 
- Umíme si představit jiný profilový obrázek, který by byl designově jednodušší, což FB profilový obrázek vyžaduje především. Prvky, které obsahuje, jsou čitelné pouze v záhlaví, jinde kvůli velkému zmenšení nikoli. Pokud by v obrázku například zůstala pouze “koruna” na bílém pozadí, zůstala by čitelná v každé situaci - i u komentářů. 
- Obec sice během pandemie využívá svůj FB účet velmi aktivně a kvalitně, porota se však při svém hodnocení zaměřovala na fungování stránky během “běžného režimu” mimo nouzový stav způsobený pandemií koronaviru Covid-19. Během této několik týdnů trvající krize samozřejmě nemohl být brán ohled na úroveň grafického zpracování příspěvků a podobné 
detaily, cíl byl především rychle a přesně informovat obyvatele. Nutno podotknout, že obcím, městům a městským částem se to dařilo skvěle a v mnoha ohledech byly radnice nejdůležitějším a nejlépe fungujícím zdrojem informací. Ukázalo se zároveň, jak důležitým pomocníkem mohou sociální sítě být v krizových situacích. Municipality disponující účty na sociálních sítích, 
či alespoň SMS systémem dokázaly občany mnohem efektivněji informovat o všem důležitém.