Havlíčkův Brod má nové logo a vizuální identitu, změní se i Havlíčkobrodské listy

Havlíčkův Brod začne nově kromě heraldického znaku používat i  historicky první ucelený vizuální styl. Inspirací pro designéry byly postava spisovatele Karla Havlíčka Borovského a lokální historie. Novou podobu prezentace navrhlo studio ReDesign, které zvítězilo v soutěži pořádané organizací Czechdesign. Nová vizuální identita se v první etapě promítne do populárních Havlíčkobrodských listů, do komunikace města na sociálních sítích a samozřejmě i do formální komunikace města s občany. V dalších etapách se promění i vizuální styl příspěvkových organizací města nebo navigačního systému ve městě. 

U příležitosti výročí 790 let od první zmínky o městě si město Havlíčkův Brod nadělilo dárek v podobě vůbec první ucelené koncepce vizuálního stylu. Jde o novou vizuální identitu a logo města, které zastřešuje hlavní myšlenka shrnutá v claimu „Havlíčkův Brod, tady žije úsměv“. Tu pro město v rámci veřejné soutěže pořádané organizací Czechdesign připravilo grafické studio ReDesign, v čele s renomovaným designérem Petrem Krejzkem, který byl v minulosti také vedoucím pedagogem v Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na UMPRUM v Praze.

Nová vizuální identita města Havlíčkův Brod


„Jsem moc rád, že mohu obyvatelům Havlíčkova Brodu představit novou vizuální identitu, kterou si město jednoznačně zaslouží. Nejde totiž jen o pouhé logo, ale nová vizuální identita spojuje patriotismus, moderní a přitom jednoduchý a svěží design. Současně je v ní zahrnuta i nadsázka, humor a celková pozitivní linka komunikace. Tedy vše, co k našemu městu patří,“ říká Zbyněk Stejskal, starosta města Havlíčkův Brod a dodává: „Věřím, že tato nová podoba bude přijata veřejností pozitivně a stane se nedílnou součástí našeho každodenního života."

Klíčovou částí celého konceptu je logo, tvořené z písmene H a stylizovaného kníru. Samotné písmeno H vychází z městského znaku a dvou hradebních věží. Knír pak navazuje na postavu českého buditele Karla Havlíčka Borovského, který je s regionem neodmyslitelně spojen. Barevnost symbolu vychází z tzv. panslovanských barev, tedy červené, modré a bílé. 

„Celý návrh navíc působí pozitivním dojmem a evokuje dobrou náladu. Výtvarně je zdařile zpracovaný, je lehce rebelský, ale zároveň i elegantní,“ doplňuje Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign. 

Město, které ke své vizuální komunikaci dosud používalo jen městský znak, začne novou identitu aplikovat v rámci externí komunikace města s obyvateli. Prvním výstupem v nové podobě budou Havlíčkobrodské listy, následovat bude přeměna komunikace na sociálních sítích i další komunikační nástroje města. Nejprve se počítá s přeměnou výstupů tvořených městem a turistickým informačním centrem. Posléze se bude nová vizuální identita implementovat na příspěvkové organizace a společnosti jako např. Technické služby města Havlíčkův Brod, Městské divadlo a kino Ostrov (MDKO) nebo sociální služby.