Harrachov vítězí ve Zlatém lajku se svým účtem na Facebooku
Leden 1, 2025
Horská obec Harrachov v Libereckém kraji je letošním vítězem soutěže Zlatý lajk v kategorii facebookových stránek municipalit do 2 tisíc obyvatel. Čím účet nejvíce zaujal?
Harrachovský facebook je velmi aktivní a živý. V obci je celoročně mnoho akcí, které zaznamenává velmi dobrý fotograf, což se promítá na kvalitně publikovaných postů. Fotografie přírody, obce a společenských akcí obsahu dominují, což není na škodu, zároveň ale nechybí ani praktické informace pro obyvatele. Obec komunikaci nedělí na FB profil pro místní a zvlášť turistický, vše se koncentruje na jedno místo.
Profil má velmi silný dosah vzhledem k míře turistického ruchu - počet followerů mnohonásobně převyšuje počet obyvatel, přesto zde nechybí praktické informace pro obyvatele. Obsah ale samozřejmě velmi dobře funguje i jako lákadlo pro návštěvníky z celé ČR.
V čem je účet slabší, je v kvalitě videí, na druhou stranu je jich alespoň poměrně dostatečné množství a některá jsou i formou livestreamu.
Je také škoda, že obec netvoří pro profil o něco více vlastního obsahu - poměrně velká část postů je pouze přesdílený obsah z jiných zdrojů, byť se zpravidla jedná o důležité či hezky zpracované posty místních organizací či komerčních subjektů.
Správce stránky velmi aktivně odpovídá na komentáře, posty dosahují vysoké míry engagementu.
Aktivně se pracuje s funkcí events, což je také pozitivní.
Obec nepracuje s ucelenou grafickou vizuální identitou, ale u municipalit do 2 tis. obyvatel je to běžné. Přesto by obec s tak významným dosahem na sociálních sítích mohla o něčem podobném uvažovat.