Facebook města Třebíč vyniká skvělými texty a interakcemi

Ukázkovou práci se sociálnímí sítěmi předvádí dlouhodobě město Třebíč. Jaký je zdejší recept na úspěch? Vstřícná komunikace a kvalitní copywriting.

Za vrchol kvality statických prvků sice považujeme videocover (například Moravská Třebové), ale pokud má klasická fotografie na coveru nějaký ukázkový příklad, jak by měla vypadat, je to ta třebíčská. Listy stromu dle ročního období překrývající mírně rozostřené panorama v pozadí je úžasná kombinace, která stránce dodává uklidňující a pozitivní atmosféru. Opravdu originální a krásné. 

Logo v profilovém obrázku vypadá skvěle. Při vší úctě k městským znakům, jsou jistě významné z hlediska historie a stále mají své místo, nicméně na sociálních sítích je dobré pracovat s vizuálně méně složitými prvky. Třebíčské logo je elegantní, jednoduché, s moderním fontem, který je dostatečně velký (i tím, že jde o relativně malý počet znaků) na to, aby byl v profilové fotce čitelný i v malém formátu (u komentářů a příspěvků). 

 Záložka Twitter - účet je téměř neaktivní, což je škoda, na druhou stranu je to pochopitelné. Je ale k diskuzi, zda je nutné na FB stránce na takový účet ještě stále odkazovat, stejně jako na nefunkční tab “Iconosquare”. Naopak záložka  elektronickým objednáváním klientů je plně funkční a jedná se o velmi efektivní nástroj, který většina měst nevyužívá. 

Skvěle a příkladně zpracovaná záložka “Informace”. Výborná práce s textem. Příspěvky jsou psány odlehčenou formou, nejsou typicky úřední a strohé, naopak se přizpůsobují tomu, že jsou vkládány na sociální síť, kde je potřeba uživatele zaujmout a neunavit dlouhými bloky textů. Stránka má kvalitní míru engagementu, je vidět, že správci dobře znají vkus svého publika a vědí, jakým příspěvkem nejlépe zaujmout. 

Stránka poskytuje velmi kvalitní informační servis, pojímá širokou škálu témat. Grafické prvky jsou jednotné napříč komunikačními kanály města, stránka publikuje různé grafické vizuály, které jsou skvěle graficky sjednocené. 

Kvalitní práce s emoji ikonkami. Zatraktivňují text a opticky ho rozdělují tam, kde je třeba. Správci dobře interagují - odpovídají i na negativní komentáře, na ty, na které neodpovídají, reagují alespoň emotikonem. Odpovídání na zprávy je taktéž velmi rychlé. Celkově je město ke svým obyvatelům na sociální sítí velice vstřícné, odpovědi jsou profesionální, milé a informačně nabité. 

Mírné zklamání je pouze u videí, která ale přitom mají velmi dobrý základ. Město evidentně disponuje poměrně kvalitní technikou na natáčení včetně bezdrátového mikrofonu, ale mnoho videí přitom vůbec není nahráno v HD rozlišení. Snaha o používání jednotného loga je vítaná. Pokud by Třebíč držela kvalitu zpracování alespoň jako u posledních videí (humanitární pomoc, vítání roku 2020), bylo by to skvělé. 

úvodní foto: FOTOGRAF JAKUB MERTL