Choceň se svým zpravodajem vítězem soutěže Radniční listy roku

Choceňský zpravodaj letos obsadil první místo ve vůbec “nejnabitejší” disciplíně, tedy v soutěži Radniční listy roku 2024 v kategorii obcí, měst a městysů od 2 do 10 tisíc obyvatel. V této prostřední velikostní kategorii jsme porovnávali 156 periodik z celé země.

Zpravodaj města Choceň prochází v průběhu let postupným vývojem, ale koncept zůstává stejný - v barevné obálce se skrývá černobílá vnitřní sazba, která je už pro toto periodikum typická. Nutno proto zmínit, že ne každému se musí zejména vnitřek zpravodaje na první pohled zalíbit. Ale zatímco v minulých letech byl zpravodaj spíše průměrný, letos se podařilo díky drobným vylepšením z Choceňského zpravodaje udělat opravdu skvělý měsíčník.

Při porovnávání zpravodajů jsme letos brali důkladnější ohled i na rozsah a periodicitu. Pokud některá i větší města vydávají designově dokonalý zpravodaj, ale obsahuje 16 stran a vychází 4x ročně, pak jsme preferovali kupříkladu ne až tak dokonale vypadající, ale obsahově rozsáhlejší a častěji vycházející periodikum. Choceňský zpravodaj je rozsáhlý a vychází měsíčně, zároveň je ale i designově vydařený, byť jde o spíše minimalistický a velmi decentní přístup ke grafickému zpracování.

Obálka zpravodaje je elegantní a jednoduchá. Mnoho periodik ve zpracování obálky tápe - celkově se daří jít trendem “méně textu, nadpisů a upoutávek, poutat na jednu výraznou fotografii a název zpravodaje psát nepřekombinovaným stylem. Zde v případě zpravodaje Chocně se lze inspirovat naprostou jednoduchostí, ale přitom elegancí a v kombinaci s důvtipným logem a vybranými fonty i originalitou a kreativitou.

První pohledová strana obsahuje městský vizuál, který je v souladu s městskou vizuální identitou.

Vnitřní sazba je velmi originální. Ne pouze tím, že je “černobílá” - ona totiž ve skutečnosti černobílá není. Pracuje s jednou barvou (zelenou), kterou jsou psány titulky, ale i infografika, což je právě velmi zajímavé. Zdá se to jako detail, ale při znalosti zpravodaje a jeho obsahového ladění to dává velký smysl. Na rozdíl od mnoha ostatních je totiž Choceňský zpravodaj velmi faktografický a orientovaný na důležité informace o rozvoji města, financích, developmentu a podobně - tedy nehrají zde hlavní roli fotoreportáže z městských akcí, ale důležité informace. Ty jsou často shrnovány v infografikách, které díky barvě jsou živější. Odlehčená témata zde ale také mají prostor, a ne zrovna malý - zpravodaj je totiž i přes měsíční frekvenci rozsáhlý, přičemž fotografie zabírají malou část plochy.

Sazba je jednoduchá, ale propracovaná a velmi důkladná, zejména v již zmiňovaných infografikách či přehledech.