Česká televize válcuje TikTok. Inspirujte se

Česká televize na TikToku působí necelý rok a ukazuje, že i tradiční instituce se může originálním způsobem přiblížit mladému publiku. 

Při tvorbě obsahu na sociální sítě je více než kdykoli jindy potřeba se přizpůsobit dané cílové skupině. Jinak by měl vypadat obsah pro Facebook, pro Instagram, YouTube či Twitter. Je tu ale jedna sociální síť, která má v současné době ohromný potenciál díky množství mladých uživatelů, kteří ji denně velmi hojně používají. Jedná se o TikTok, který sice v době svého globálního nástupu nesl nálepku (z hlediska bezpečnosti uživatelských dat) rizikové platformy, postupem času se ale velmi etabloval. Dnes tuto síť používají i globální korporace, malé či velké brandy a úřady po celém světě, včetně evropských prezidentských kanceláří a ministerstev. 

Průlom s Shopaholic Adel

V Česku patří mezi úspěšné tvůrce obsahu značky jako Kaufland, Škoda Auto, Form Factory, Alza, Maybeline, české zastoupení Woltu, Burger Kingu, Starbucks, Lidlu, Kauflandu a mnoho dalších. Vyčnívá mezi nimi právě Česká televize, a to jak počtem odběratelů, tak zejména bouráním hranic v tom, jak moc se na sociálních nebrat vážně. Protože to je právě to, o čem celý TikTok je - odhodit zábrany a tvořit po všech stránkách odlehčený zábavný obsah s humorem, sarkasmem a provokací. 

I českotelevizní účet ale prošel určitým vývojem. Zpočátku se ještě držel mírně při zemi, kdy publikoval scénky z vlastní či převzaté televizní a filmové tvorby. Tu doplňoval v popiscích zábavnými hláškami. Příspěvky dosahovaly na TikTok spíše podprůměrné sledovanosti v rámci jednotek tisíc views. Brzy ale přišel první velký úspěch s 300 tisíci shlédnutími. O co šlo? Pokud TikTok neznáte, asi byste neuhodli. První "hit" bylo video s Popelkou, ve které je audiostopa zaměněná za hlas kontroverzní influencerky Shopaholic Adel. Takový nápad vyžadovval jistě mnoho odvahy a také důležitý faktor - ujištění od vedení, že admin může (v rámci zákona) skutečně cokoli a nic mu nemusí být svaté, ani Popelka. Tomu samozřejmě tleskáme - jinak se totiž v záplavě často opravdu bizarního contentu na TikToku vyniknout nedá. 

Ve stylu Ryanairu

Opravdu silný nárůst čísel zažívá tiktokový účet @ceskatelevize v posledních měsících, kdy ještě "přitvrdila" a obsah tvoří ve stylu legendárního Ryanairu. To obnáší opravdu naprostou tvůrčí svobodu a ochotu nebrat se vážně, čímž si paradoxně vytvoříte respekt nejen u publika, ale i ostatních značek. Oproti Ryanairu nejde Česká televize až na tak ostrou hranu - přece jen, irská aerolinka jde v tomto ohledu tak daleko, že se nebojí krutě vysmívat vlastním zákazníkům i vlastnímu generálnímu řediteli.

Česká televize na TikToku zábavně reaguje na uživatelské komentáře, "seriózní" tvorbu v podobě úryvků z filmů a pořadů prokládá bláznivými memy s hláškami, kterým dospělý člověk bude jen těžko rozumět. Jsou totiž určené teenagerům, kteřím jim rozumí velmi dobře. V poslední době navíc televize vtipně interaguje s ostatními brandy, včetně své televizní konkurence - zatímco management českých televizí vede zákopovou válku o sledovanost, jejich správci TikToků se popichují formou legračních koláží a takzvaných tiktokových "trendů". 

Výsledek je samozřejmě pro Českou televizi velmi pozitivní. Televize, a nejen ta veřejnoprávní, si u mladé generace potřebuje budovat jméno. Sociální sítě jako TikTok jí v tom mohou výrazně napamoci.