Brněnský magistrát oceněn za nejlepší městský Instagram

Brněnský magistrát letos boduje nejen se svými webovými stránkami, ale i profilem na Instagramu, se kterým zvítězil v kategorii měst a městských částí nad 10 tisíc obyvatel, v rámci které bylo porovnáváno takřka 50 profilů.

O brněnský Instagram se stará Tiskové středisko Magistrátu města Brno, které má na starosti kromě sociálních sítích i kompletní komunikaci s veřejností včetně tištěného magazínu Metropolitan. Odbor čítá deset pracovníků, kteří mají se správou sociálních sítí bohaté zkušenosti.

Účet @brnomycity funguje především jako rychlý efektivní zpravodajský kanál. Nemá za cíl láká mimobrněnské na návštěvu města, to je cíl jiného účtu (@gotobrno). Proto účet na první pohled nevypadá úplně uhlazeně, což se týká především feedu, který plní opravdu spíše funkční účel, opravdu kvalitní a vyladěné fotografie jsou směřovány do zmiňovaného destinačního projektu. Přesto jsou i posty na tomto účtu velmi kvalitně zpracované. Je zde mix klasických fotopříspěvků s grafickými vizuály, které jsou sjednocené a jednotné.

Skvěle zpracovaný je archiv Stories, který je přehledný a nabízí vždy aktuální rozdělovník témat, letos to byly například informace o záplavách, volbách či výměně dokladů.

Velmi aktivní je účet v interakce s followery, kterým je odpovídáno na dotazy, či jsou komentáře alespoň lajkovány.

Skvělá je práce s Reels, které navíc mají opravdu velký dosah v desítkách tisíc shlédnutí. Brno publikuje i velmi originální Reels, různé neobvyklé pohledy na město a obyvatele, navíc s ucelenou grafikou (většinou).

Účet je velmi aktivní, ročně publikuje více jak 100 postů a dále desítky až stovky Stories a Reels.